Datum zásahu: | 23.6.2003 | Typ zásahu: | dopravní nehoda s následným požárem |
Adresa, objekt: | Veselí nad Lužnicí, žel. trať Č.Budějovice – Praha, železniční přejezd, kilometr 57,7 | Technika: | CAS-32 Tatra 148 |
Oznámení: | 14.36 | Zahájení zásahu: | 14.45 |
Vyhlášení poplachu: | 14.36 | Odjezd na základnu: | 17.50 |
Výjezd jednotky: | 14.45 | Příjezd na základnu: | 17.56 |
Příjezd k zásahu: | 17.56 | ||
Velitel jednotky: | Březina Jaroslav ml. | Zasahovali: | Benda Radek Zimmel František Boháč René Kaisler Stanislav |
Stručný popis činnosti: | Jednalo se o tragickou dopravní nehodu na přejezdu hlavní železniční trati České Budějovice - Praha nedaleko Veselí nad Lužnicí v místě, kde odbočuje místní komunikace do obce Řípec. Řidič chladírenské Avie pravděpodobně nerespektoval výstražné zařízení a vjel pod kola projíždějícího osobního vlaku. Po nárazu se Avia okamžitě vzňala a vzniklý požár se přenesl i na elektrickou lokomotivu. Ta před sebou tlačila vrak auta ještě asi 400 metrů, nástavba se zarazila o nedaleký sloup a zůstala ležet na přejezdu. Řidič Avie utrpěl těžká zranění, kterým na místě podlehl, strojvůdce vlaku vyvázl jen s lehkými oděrkami a bez vážných zranění byli i cestující v osobním vlaku. Při příjezdu naší jednotky zde již zasahovala jednotka HZS Soběslav s CAS-24 Liaz, která v těžce přístupném místě asi 400 metrů od přejezdu hasila požár lokomotivy a automobilu. Naše jednotka hasila náspy železniční trati, které chytly od hořících vozidel a ohrožovaly nedaleký domek. Mezitím na místo dorazili i jednotky HZS Tábor (CAS-32 Tatra 815, do hašení se nezapojila) a HZS Českých drah České Budějovice (CAS-24 Liaz). Po lokalizaci požáru se jednotky HZS Soběslav a Tábor vrátili na základnu. Naše jednotka doplňovala vodu jednotce HZS ČD při hašení lokomotivy a po likvidaci požáru a odtažení vlakové soupravy jsme společně provedli odklizení vraku automobilu z trati. |